Frank de Jong

Als tiener had ik een buurman die gezagvoerder was op een B747 bij KLM. Hij probeerde mij altijd enthousiast te maken om piloot te worden bij KLM. In die tijd had ik absoluut geen interesse om te gaan vliegen. Vele jaren later leek het mij toch wel leuk en kwam ik via Skyriders op Lelystad in aanraking met Ultralight vliegen. Na 1 les was ik verkocht en heb ik me meteen ingeschreven voor de opleiding. In eerste instantie dacht ik dat een RPL-MLA ruim voldoende zou zijn, want ik zou toch nooit naar het buitenland willen vliegen. Na een aantal jaren in allerlei verschillende microlights te hebben gevlogen leek het mij toch ook wel leuk om een SEP aantekening te halen en zo kwam ik op een Cessna 150 terecht. Daarna ging het snel. Mijn maatje Barry had inmiddels zijn PPL en zo gingen we steeds vaker samen op pad. Mijn RPL werd omgezet in een LAPL en toen brak de tijd aan dat ik eigenlijk ook wel interesse had in een (E)IR. Daarvoor was dus weer een PPL nodig. Inmiddels heb ik dus een PPL en een (E)IR en daarnaast nog steeds een RPL-MLA. Ik vlieg gemiddeld 50 a 60 uur per jaar in Cessna 172, PA28 en Dynamic WT9. Sinds een aantal jaar ben ik ook actief als piloot voor de Stichting Hoogvliegers.
Tegenwoordig ben ik vooral in voor vluchtjes naar “andere bestemmingen”. Ik trek mijn neus natuurlijk niet op voor het zoveelste vluchtje naar Texel, maar iets nieuws is ook wel leuk. Zo ben ik in de laatste jaren twee keer naar Zwitserland geweest (met de MLA en met de Piper), heb ik een mooie trip door Zweden en Denemarken gemaakt en waren we vorig jaar op een leuke trip naar het zuiden die ons op Ibiza en Gibraltar bracht.
Heb je zin om eens een leuk tripje te maken, laat maar horen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *